Tuesday, September 24, 2013

ujikaji tanah

7 comments:
piyus cak2 dengan permainan kegemaran terbarunye semalam..pamplet maxis je kot. kalo dapat pamplet ni dia akan ngokngekngokngek membebel..last2 masuk dalam mulut aaaa....


nak cite kitorang kalo da sama2 ade je idea nak try mcm2. pasu ni lama da beli, rasa adela dekat 3 minggu. pastu baru stat menanamnye ahad lepas. alasan x nanam2 sebab xde tanah..xtau mana nak cari. dahtu nak beli tanah kat nusery x jugak tbeli2. last2 nampak tanah tepi jalan area taman kitrg ni, pegila korek2 amik masuk plastik. trus humban masuk pasu murah ni
 

pasu panjang ni ktrg tanam lada..benihnye amik dari biji lada kering yang aku potong2 tu nak blender. idea muncets aa suh pki biji lada tu. dia kan asikla cakap nak tanam lada...nak tanam lada...tgok jela tumbuh lada camne.
 

yg ni plak tanam ulam raja. benih paiq yg amik masa tido kat homestay kundasang tu.


xtau la bile nak numbuhnye kalo guna tanah ni. kire cam ujikaji kot tanah ni subur ke tak. cets cakap. ni kan tanah juga. mesti tumbuh nye..nama pon tanah kannnnn...kite tgok jela camne nanti.


bagi piyus nenen seblom g keje bio dia kenyang2 n tido lama2 skit. jgn bangun awal sgt. cian cets nanti kena bangun awal jugak. da la aku kejut cets bangun pagi td soh tuko pampers dia malas. dah2..aku jugak tukokan..nantoks btol. x tuko cian piyus nanti x tido lena.


bekalan pagi ni. tak bape umphhh sebab kurang kopi panas...;p

Monday, September 23, 2013

sunyi sepi

4 comments:
da dekat 3 bulan x updet. pencapaian yg hebak! inilah penangan dah ada anak n laki ade kat sisi. balik umah mmg xde de dapat buka laptop. padehal nk wat alasan laptop meroyan da ade laptop baru (:

arini mulakan dengan bekal bawak g keje. rini muncet nak bekpas nasi lomak. so smlm jupe telo puyuh. beli la utk gantikan telo ayam. ade jugak jumpe timun jepun. aaa...perfekto. da licin makan lepas jaga exam td.


bebudak tgh packing alat2 utk bagi budak pmr. dpt pen, pencil, rubber, pgasah, ruler n protaktor. lengkap. untung budak skg byk sponser.

sambil jaga exam td aku mark latihan budak. okla, ade jugak menenangkan jiwa.


sape2 yg ikot ig mesti da sllu tgok budak kcik ni punye pic ari2. aku masukkan balik kat belog. skang da pandai nak capai ape yg ada depan mata. nak2 kite pegang hp dia nak juga. pegang tab nak jugak. makan dia nak jugak capai nasi dalam pinggan...aaaa....sabar jela.

semalam dedi nye main hp dia pon mintak nak tolong pegangkan..nah dedi bagi.


dedi pinjam henpon ek


nak tgok video jap


hmmm....nak soh dedi blanje bli ipun 5 aa...takyah pinjam dia punye lg pasni

Copyright © 2013 Reserved to Nufaka's Blog's
Design by Azhafizah.Com