Sunday, February 20, 2011

dettol,jemput2 ikan bilis wujud bila terlalu byk pikir

punya la lewat bangun hari ni.tp masih bangun utk menunaikan kewajipan kpd tuhan. subuh jam530am. baring2 tgk laptop tetido lg. kes telan ubat malam td. punyala mengantok ubat tu. xpe, pasni da xyah mkn lg..da habis..yeayyy..bangun2 mandi, basuh baju, dan masak sup. pastu kuar pasl veri ckp barang rumah da habis..  okela tu, nk isi minyak sekali.

balik dr ruma, makan2 pastu ajak ver kemas dapur psl ada kewujudan tetamu x di undang..c tikus..huhuh..tu la sampai guna dettol satu rumah. da macam bau hospital la pla..paling xtahan...ver kemas2 dia pegi buang pengasah eyeliner saya...sabar ja la...wuwuwu...T__T..ver cakap takpa..nanti beli baru..

sangat rindu pa cets...wat apa keje pon..cam bpkir psl dia x habis2..kadg2 rasa macam ... bole tak pkir mende len..tp..xdapat juga..

masa mengemas ni, papa cet ajak berbual..sangat rindu..tp kesian dia nk tido..kenapa rindu sgt?? rasa nk nanges bile rindu macam ni..pa cets tdo..baru sambung wat keje..rasa xpuas ckp..tp..kena paham juga situasi papa cet..thx pa..

habis2 je kemas sambung gsok baju..

ntah pesal...tangan gatal nk masak jemput2 ikan bilis bwang...saja nk imbau kenangan utk bersdih sindri..sambil wat jemput2..potong bawang, kentang sorg2 kat dapur teringat pa cet minta masak mende ni..byk sgt kenangan nk ingat..buat hati luka..siap2 masak suh ver mkan...

veri pula meluahkan perasaan dia yg memg mengidam nk makan jemput2 ni..tp malu nk suruh masak..sbb dia nampak saya yg xpenah gembira dan xde keinginan nk makan selain drpd muka yg muram hari2..

sy tahu...veri nmpak saya berpura2 hepy sejak dua menjak..sbb saya da xnk susah kan hati dia lg..

sbb..veri tegur saya...jgn saya nk menipu dgn gembira2..dia tahu bezakan saya yg dlu dan sekarang...saya diam..

hakikat nya...mmg saya byk sangat berpkir dan bersdih..

sy nk gembira...bg la sikit gembira pada saya..



6 comments:

Unknown said...

berfikir benda yang gembira pulak..:)

cik chinta said...

nk pkir ape?? T__T

kamarukom said...

aaaaaa!!! trs nk buat jemput2la plak!!!

cik chinta said...

hoh?? kantoi da org duk cr blog bile bermasalah..

Unknown said...

530 tu lwt ke???

cik chinta said...

lewat la utk org yg duk kat sabah ni...

Copyright © 2013 Reserved to Nufaka's Blog's
Design by Azhafizah.Com