Sunday, July 29, 2012

oh muncets, my bestman!

spi da kawin, ktrg masih tido pelok hp msg2. nk wt cane, long distance relationship --__--'' nsb bek dr dlu da bse cani, tadela sakit sgt rsanya. dan skg aku tau, muncets paling pantang klo dia kol ak x angkat. mmg klo gado2 pon mst psl x angkat phone. 

pesen aku plak, bile tdo kompom tlinga x dengar ape2. bole dikategorikan sbg tdo mati jgla. veri pon tau, jnis ak yg payah btl nk angkat hp. tgk msg pon mls. itula, klo kwn2 msg arini..esok lusa bru tgk. nk ckp apa, ayah ibu nk kol ak pon payah. kdg2 hp msti spi 2 hari pon ak teksah. tp, sejak kawin ni, kn la ubah sikap. hp mst kn sllu cas n melekat kat tangan, harap msuk toilet je x angkut sm.
 
dua bulan lbey ktrg kawin. rasanya, baru 5 weks kot dpt duk sm2. tu pon, nsb bek muncets dtg sni dok hbskan ms sm2, hmpir 3 weks spi ke hari dkt2 nk lapor diri. tuhan cam tau2 je ktrg sush nk hadap muka msg2. dia bg lambtkan tarikh lapor diri muncets ^__^ 

ekceli, ak cam speechless bile muncets bt keputusan last min bli tiket bru tu. rs cam x logik. sbb da spi epot, dgn kecanggihan tab, klik2 bli baru. lastly, alang2 da spi kk. trus ktrg ubah haluan pegi tgk wayang plak. kelako pon ada. tp, mostly aku hepi la.

ms muncets dok sni, ak blajo kn redykn mkn utk muncets, sediakn pki bju dia. haihh..penat rupenye. ye la, seblom g kje dia request nk bekpas. balik keje trus kn masak. malam pon kn redykan makan. muncets dok sni, xnk pula dia mkn luo sgt. nk masak aje. kdg2, klo pent sgt atau nk cepat g kje. ak eskep gak redykan dia makanan. sori muncets, after this try balik buat terbaik okey..=p 

tp, bak kata muncets "D, hangat2 taik ayam" ^o^ awal2 je..last2 hampeh.

sejak da kawen jugak, muncets mmg lebih byk bersabar dgn karenah aku yg mcm2. bile pkir2 balik, aah kan..ak ada keras kepala skit walpon susah sbena nye nk tgk ak marah2 atau byk ckp. bsenya, klo ak byk ckp mst psl topik2 mekup je kot. laju je mulut potpetpotpet..tp, bile tang nk ngamuk atau naik suara mmg payah. bsenya, dlm diam je aku protes atau majuk dgn muncets.

sejak azali kot aku x reti nk mara. tak caye, tgk je la dlm kelas aku ngajar. budak2 pon tau jnis aku yg masuk2 trus mgajar, cek homework pastu tgk budk2 wat latihan.

nk tgk aku naik suara ke, membebel ke..apatah lg bergurau senda dgn studen. mintak mahap. aku bole masuk dlm kategori cgu yg tak mesra dgn student. dr awal ngajar, spi skg mmg xde studen dtg kat meja saje2 nk bercakap. studen nk bergurau pastu nk menggedik ckp mnja dgn aku tu jauh sekali la...

taaapiiii...sekali marah...bayangkan gunung meletup...meletup haruslah kaw kaw kan?

Sometimes, the person who is hundreds of miles away from you make you feel better than the people beside you.

x semestinya dok jauh x sayang kan? org ckp, lg jarang jupe..besenya sayang nya lebih. klo slalu jupe lama2 ble jadik buhsan. terpulang pada pandangan masing2. ibu aku berpendapat camni jugak, myb sbb ayah pon keje laut gak kn. cme, ayah paling2 lm pon seminggu dua kat laut. 

aku pulak pasni, cam bse la. 6-7 bln bru jupe =p tp, ak rs ble je kot survive. dah bse jauh dr keluarga, pasni tambah jauh dr muncets. means da bse buat keje sinri2..harap2..sme oke la. haraaaapppp...haraaapppp...bukan ble caye sgt..kdg2 ade time jadik ngade2 gak.

btw...muncets skg sdg bersedih sbb rakan seangkatan seperjuangan ditimpa kecelakaan waktu tgh kje. aku dpt rasakan tiap kali dia bercerita psl ni, sedih semacam je suara. 

muncets klo hal2 kapal mst jadi bersemangat, aku phm. dia ske dgn keje tu, bukn sembarang org bole jadi cm muncets. 6-7 bln atas kpl. nak kol pon susah. kdg2, akibat berbulan2 muncets x kol, spi ak bole lupe suara dia =p muncets belayar berminggu2 bru jupe drt. susah dpt tguk muke family. ayah aku pon surrender awal2. klo aku apatah lg, x jupe soping kompleks sekali sebulan pon kepala "hang".

so, muncets mmg my bestman la kn?
 
cume satu je ak xleh blah, bile gado2 dgn muncets..mst dia ugut x bg mekup g kje T_T aku bole je x mekup g kje. tp, masalah skg ialah definisi tak mekup aku ialah kat mata takde kaler2 smokey n tadela ak wat shading sme tu la. 

konteks tak mekup aku ialah, cme perlu ada fondation, eyebrow mst kemas, eyeliner, mascara, blush & lipstik. jd, tiap kli muncets ckp ak xle mekup. bole je la kot if basic ttp melekat kat muka. 

sbb...klo belajo dlm kelas mekup..setakat reti basic je x dikatakan sbg reti mekup. cme, klo muncets teruskan usaha menghalang ak mekup g kje...ape la nk buat kat eyeshadow beratus kaler tuh?

kena gode muncets n berbaik2 dgn dia spy bg mekup2 g kje ^__^

4 comments:

miss she said...

menarik ttg mekap tuu.. kelakar pun ada.. dia ugut gurau2 je tu.. :p

cik chinta said...

hihi...gurau dia sengaja je kn pd minat yg xle di tinggalkn

najwa nano said...

haha.kelakarla main ugut2 mekap.6-7 bulan tak jmpa??lme gler kot.nanti akak asyik demam rindu je.hehe

kte smelah..ssh nk angkt phone n mesej harini balas esok lusa.hahaha.

cik chinta said...

dia sda tau kelemahan..ha8

Copyright © 2013 Reserved to Nufaka's Blog's
Design by Azhafizah.Com