Saturday, April 20, 2013

menikmati secawan nescafe rich

berseorangan lagi di hari sabtu yg indah. dah biasa (: bangun2 aku kemas dapur & angkut sme sampah ke luar. paling beso sampah, 2 bijik kelapa. semalam tebuk dua bijik trus kasik habis. air nya simpan dalm esbok. alang2 menebuk, tebuk sme trus.

mandi, basuh baju sambil wat bekpes. tekak masih lg berkeinginan nk makan jemput2. tapi pagi ni campur kentang, bawang & ikan bilis yang ditumbuk bg lembut. kemas2 almari makanan kering terjumpa nescafe, trus bancuh. sodap! berpeluh2 makan. 

tapi bab berpeluh tu, klo x makan pon mmg akan bpeluh juga. nanti kalo korang pegnen tahula. masuk je dekat2 nk 8 bulan tu. panas saje badan. peluh menitik2 mengalir. padehal duduk2 saje je. asik la nk mandi. tengah malam pon mandi. padehal, x bole patutnye. bole kena paru2 berair.

cuma klo umah korang ber aircond xdela kes cam aku. umah aku ada kipas je. hihi.


minum dalam cawan boboboi...dapat free beli colgate. me kdg2 layan je cite ni. best jugak.



lagi sedap kalo dpt makan dengan roti ni kan? me dapat mgu lepas sebijik, ada org letak atas meja. smeorg dlm bilik me dapat roti ni. tp, xtau sape yg bagi. huhu...dah selamat telan pon. 

me kadang2 spi nk suh je adik belikn roti gardenia byk2 then pos ke sini. suke sgt makan roti. klo bli roti sni x sedap. uhuhuhu....

4 comments:

NorHaFydzah said...

Pegi pasang aircond. Nanti pindah, angkut g umah baru..hoho

azizah :) said...

samalah jijah cawan boboi boi..hehe itulah xsedap kan roti kat sini.. jijah pon teringin nak makan roti gardenia hari tu..ni nak bawak balik sabah byk2 roti gardenia..hee

najwa nano said...

eh,kenapa?sabah xde roti gardenia yg lazat berkrim disukai rmai tu ke?

cik chinta said...

fza; simpton pegnen jep. x lm da simptom akn berlalu. kih8

btol tu jijah, sile borong dgn jaya. hihi

aah la njwa, xdo..very de spoil.

Copyright © 2013 Reserved to Nufaka's Blog's
Design by Azhafizah.Com