Saturday, March 17, 2012

past is past....

tinggal lagi dua mende aku nak buat sebelom jadi mrs muncets kan budak2? naik train ke tenom..pergi picnic dengan budak2 F69 kat pantai sawangan..done! sikit je kan? pastu baru aku akan fullblast buat sme mende yang asik tertangguh. dunno why blom sampai mood aku nak kawin2 nih. maybe sebab sorang kot kat sini prepare ape patot.

walopon kawan2 sme slalu tanya itu ini pasal persiapan..aku slalu mengelak nak jawab..memang aku takde mood nak dengar apekan lagi nak jawab. sori kawan2. 

kadang2 datang gile berangan kemain rasa nak perfect perjalanan majlis kan? nak cute sana..nak cumils tang sini..tapi, biasanya kejap je kemaruk tu datang. pastu aku moody balik. 

anak aku si irah pernah cakap ''kak d ni kan, macam2 berangan dia nak. tapi bila suruh cakap pasal kawin dia asik elak2''...anak aku sangat memahami keadaan mummy ni. so stresss...

maybe hati aku masih terluka kan? dan aku memang dasar suke nak tambah luka kat hati sindri utk ingat balik mende lepas2...walopon muncets slalu cakap...past is past..but still past makes me hurt so much..u know it. 

bile ingat perkataan ni, yang dulu2 asik muncets ulang2...aku rasa perkataan tu tak sesuai langsung dia ungkapkan, pasal dia tak pernah lupakan mende lalu...asik2 aku je yang lupa..yelah..orang pernah bergegar otak la katakan. sme mende lupa..maybe..yang patut guna ayat tu adalah aku...PAST IS PAST...sape2 kawan dengan aku, tahu lah...system memory aku agak low..hahaha..

cucu aku si fiza pernah cakap, ''kak, mende ni kan macam paku yang dah kita tanam kat dinding. bila cabut balik, bekas tetap ada, takkan kembali macam biasa''...

sedihnya T_T

cuti da nak habis...aku ekceli tak wat apa persiapan langsung pasal kawin pon..tade nya aku p wat hiv test, ujian talasemia pon takde..takde satu pon aku buat...tipuuuu jeeee...aku cuma updet2 discussion dengan dsigner kad n logo doorgift, pilih bekas doorgift, alat pencetak logo dan bekas doorgift, beli beads utk baju nikah n veil. beli cadar katil. sme aku buat dari jauh...dasar pemalas.

pasni tinggal nak cari OP dengan beli katil bertiang yang aku idamkan...btw...jgn lupa..aku kan kuat berangan..

 tgu daku pulangg...tak sabar nak beli kamuu..

aku kan lebeh xcited pasal nak benda cumils2 berbanding nak kawin...kawan2 aku perasan tuh...;p


6 comments:

NorHaFydzah said...

memng kesan paku tu takkan hilang. yang boleh hilang tanggapan akak dengan dia harus berubah.. mungkin semua benda yang berlaku pada waktu tu ada hikmah yang shingga kini tak nampak. mungkin kalau benda tu tak jadi sampai sekarang akak tak kenal macamna sikap dia yang sebenar kan? at least masih boleh menerima dia semula kan? tak ada la suprise sangat lagi bila tengok dia macam tu akan datang.. tapi kalau jauhhhh di sudut hati masih ada rasa sayang dengan dia.. cuba biarkan benda lepas tu pergi jauh-jauh. nak mulakan hidup baru..harus lepaskan sesuatu yang lama dengan ikhlas.. paling tidak kalau terkenang..dah tak ada rasa sakit.. yang tinggal cuma kenangan kosong ~ tawar ~ if i can do it... akak mesti boleh punya. akak kan lagi bermotivasi tinggi.. yang penting yakin dengan diri sendiri dan bakal suami tu. insyAllah..mungkin lepas kawen benda ni semua akan hilang dengan perlahan..yang penting ikhlas untuk lepaskan cerita lama okeh..okeh..okeh... bekas yang ada, biar jadi kenangan. kalau sakit, usah di kenang-kenang ~

p/s: tak yah nak sakitkan hati sendiri fikir benda yang menyakitkan hati sedangkan dia di sana tak ingat langsung dah benda tu.. hihihihi sila enjoy saat2 bergelar single dengan penuh keriangan... haha

cik chinta said...

gile sedih nasihat cucu ku...kalau la aku bole delete kan mende tak best..hahah..otakk..sila bergegar pliss

najwa nano said...

tak sampai 2 bulan lagi nak kahwin,takyah ungkit kisah lalu lagi..past is past.moving forward bak kata tagline toyota.hehehe.
bestnya beli barang2 kahwin..biasalah orang nak kahwin beli barang eksited dari nak kahwin.aunty najwa malam perkahwinan dia siap cakap "boleh tak aku tak nak kahwin" tapi lepastu elok je anak setahun satu.haha,
harap akak pon sme:)chill bebeh..chill!

NorHaFydzah said...

nak lupa tak boleh..but u have have face it... sampai satu tahap boleh senyum je ingat cerita tu. maksudnya dah totally okeh... :) tapi boleh terlupa..tu tak mustahil ~

cik chinta said...

thx for suport sayang...X0...hahaha...harap gitu la kan? amin

cik chinta said...

kenangan bole delete kee??? rasa nak pegi mandi pantai r camni..tp x suke...nanti burn mukeeee...benci2..

Copyright © 2013 Reserved to Nufaka's Blog's
Design by Azhafizah.Com