Friday, April 19, 2013

cuci kete

kete dah penuh conteng, tandanya kena pegi cuci kete. suh besihkan luar je, sbb dalm memang bersih. rasanya macam dah dekat sebulan lbih tak cuci. so, memang berbaloi la hantar kedai. nak harap aku basuh memang xdela. rasanya sejak tahun 2011. aku rajin hantar kedai dari cuci sinri. bole bilang guna jari setahun cuci kete sinri. lagipon murah antar kedai, rm7 je untuk cuci luar.


cuma kalo cets ada rumah, dia la yang membelai polish selalu. cuci body, skli enjin dia lap kasik bersih. aku ni, cuma tahu cuci kete n tiap 3 bulan pegi tuko minyak itam.

pastu kalo cets da pesan suh tuko2 part kete lepas bape2 tahun. barula aku menurut perintah. eheks..gitu je la cara aku menjaga kete. lelen xde.

trus tadi isi minyak. mlas da nk kuo masa cuti sabtu ahad. duk dalam umah je berkurung tguk tv. sambil rileks.

total penggunaan minyak seminggu ni rm26. okela kan? x kuat sangat pakai minyak. jimat2.

2 comments:

HAZIRAH ABDUL RAHMAN said...

Wah jimatnya yang.kt sminggu rm50.jauh ulang alik kg melayu-pasir gudang.huhu.tu pun keta manual.huhu

cik chinta said...

uish, mmg jauh tu. Jem lg kn.

Copyright © 2013 Reserved to Nufaka's Blog's
Design by Azhafizah.Com