Friday, April 19, 2013

menebuk kelapa dengan gigih (:

sejak da masuk 8 bulan ni makin rajin minum air kelapa. tapi masa awal2 preggy dlu. punye tringin nak minum, masa tu awal baru masuk 4 bulan. tp, apa yg aku perasan tiap kali minum masa trimester 2 tu. bile minum skit je pon da sakit kat ari2. so, aku stop minum. sebab org ckp mmg x le minum kalo trimester 1 & 2. kdg2 bole wat gugur. 

pastu ada jugak aku g klinik tya, bole minum air kelapa tak? dia jawab..kalo trimester 1 & 2 jgn minum. trutama kalo minum rasa sakit2, berhenti minum. sebab kalo minum jugak mmg ble gugur takpon myebabkan kelahiran bayi pramatang. 

tu pasal aku stop minum air kelapa. da masuk trimester akhir ni. baru rajin minum balik. aku ske minum sbb manis la ape lagi. ehehe...lgisatu, cets asikla pesan..minum air kelapa..minum air kelapa...da cam point penting yang perlu dia tya je. so, xnk la kempunan kan keinginan cets. me pon, rajin2 la minum. ehh?? sape yg patut kempunan? =D

nasib baik kat sabah ni byk je jual buah kelapa. cuma kat bpot ni xtau nk beli mana. me kirim kak mimi belikan di kk. sebijik rm3 - rm2.50. sebijik bole kasi penuh 2 botol mineral kecik. jadi, bole la sebijik tahan utk minum 2 hari. kadang2 klo da x sedor diri, habis juga sebijik aku sedut minum. ehee...


kak mimi beli masa ni blom lagi bertebuk. jadi, balik umah aku tebuk la guna pisau. x susah pon. tinggal kopek skit je. cume nye, isi dia xdela aku dpt mkn. xde larat kot aku nk membelahnye. 

banyak kelebihan minum air kelapa ni masa akhir2 dah dekat nk bersalin. terutamanya dia membuatkan kepala baby yg lahir bersih. lain2 kalo nak tahu google. me malas menaip. malam ni nak menebuk lagi sebijik. semalam punye dah habis minum.


6 comments:

Puan Awin said...

sharing is caring...nasib la x berapa minum air kelapa sgt awl2 peknen ni...

cik chinta said...

jg diri baik2 (:

Marsha~ said...

Dah akhir2 ni mmg bagus minum air kelapa... nanti kulit anak cantik bersih...

cik chinta said...

tq marsha for de info (:

アヌム said...

bestnyee air kelapa frsh dr buah huhuuuu

cik chinta said...

Lg fresh klo petik dr pkok kn?

Copyright © 2013 Reserved to Nufaka's Blog's
Design by Azhafizah.Com