Thursday, October 13, 2016

tangan sejuk?

 kalau potong lada kering aku kumpul biji dalam besen pastu campak setempat. semua berebut nak tumbuh. nak cabut kesian. biarkan tak cukup zat nak membesar.

 dah 2 kali beli pokok limau kasturi atau limau nipis tu kan. mati aje bila panas sangat. dah tak nak beli. cuba campak biji limau lepas guna. tengok dia tumbuh. ini belum lagi aku asingkan ke pasu. malas betul dah akhir tahun ni.

 ini pun campak masa rumah belakang ni belum tambah lagi. panjang umur dia. buah lebat sampai melendut pokok nye.

ni lada bijinya kawan bagi. tak sempat nak semai elok. campak la juga. hidup sepokok. tapi sekarang tak tahu hidup tak sebab area ni dah rimbun dengan daun pokok kunyit.



3 comments:

Orked V. said...

pakai baja ape awak? ke xyah baja? meriah betol pokok2 nye nih

Sekamar Rindu said...

singgah malam di sini

cik chinta said...

orked v; pakai baja beli mana ikut sempat. xde pakai baja hebat pon.

sr; tq

Copyright © 2013 Reserved to Nufaka's Blog's
Design by Azhafizah.Com