Sunday, September 18, 2011

macammana nak kemas barang mekup supaya sentiasa teratur? any suggestion?

skang aku tengah kemas barang2 mekup yang bersepah kat bawah ni. aku rasa di mana2 saje ada brg mekup. atas meja solek da pasti, ni atas kusyen, meja study pon ade jugak. blom campur atas lantai. dan dalam beg doremon yang diangkut hari2 g skola hishh..truk btulla perangai. entah bape jam aku da hadap. lama2 aku pon pening tak tau nak arrangge macam mana dan aku sangat pasti, esok pagi ketika kelamkabut mekup nak g keje mesti hancur sme susunan ni. 

aku rasa aku perlu beli banyak bekas utk asingkan mekup mngikut jenis. contoh kalo lipstik, satu bekas utk lipstiks saje. kenapa aku cakap lipstik aku satu bekas. sebab lipstik aku sangatla banyak sebab aku cepat boring dengan satu kaler saje. aku rasa lipstik aku ada la dekat lebih 50+ batang. gile banyakkan? 

blom campur yang ibu aku da amik kalo dia rasa berkenan. aku kadang2 pon x pasan kalo ibu aku amik lipstik aku, sbb seyes sangat banyak lipstik dalam simpanan, aku pon x ingat semuanya =D kalo pakai hari2 g keje tuko2 kaler pon sebulan blom habis aku pusing sme kaler. hosmet aku cakap itu da digolongkan dalam satu pembaziran T_T macammana aku nk ilangkan tabiat buruk aku ni aku pon tatau. ibu aku pulak pesan, cuba pakai sebatang aje lipstik setahun. aku bukan pkirkan orang bosan tguk kaler bibir aku, tapi aku pkirkan kebosanan aku sindri tguk bibir aku asik sama kaler =.=

haip...cite pasal lipstik le plak. sbenanye aku pening nih. bile nak kemas sme mekup aku nih. asik selerak aje. hosmet aku bising T_T nak kata aku mak andam. takle pulak. mekup utk diri sendiri je pon. any suggestion nak ajar aku supaya kemas barang2 ni sme?

No comments:

Copyright © 2013 Reserved to Nufaka's Blog's
Design by Azhafizah.Com