Sunday, September 18, 2011

lelaki tak pandang fizikal? yeke?

seyesly aku da gain weight sejak beberapa bulan ni. daripada berat 43kg skang berat da jadik 48kg. 5 kg dah naik. sepatutnya aku xleh langsung mencapai nombor 48kg sebab tinggi aku hanya 147cm, maknanya paling2 tinggi pon aku hanya bole 47kg. 

dlu sebab musabab aku jadik kurus macam orang sakit sebab aku asik sakit kepala pkir pasal muncet. nak2 bile dia naik kapal aku makin banyak pikir pasal dia. tahpape je kan aku ni? pastu awal2 dia pegi keje aku xdapat tido langsung sampai aku jadik tensen sangat. setiap malam aku akan terkejut tiap jam. aku pon tatau nape aku jadi gitu. maybe banyak sangat ingat kat dia. pastu sikit2 aku nak nangis aje T_T  sedih oke kurus macam tu, tak sihat langsung. kurus tapi x hepy x best jugak. u can't enjoy de moment of beautiful tuh. nak melaram pon tade mood.

hosmet aku pon jadik riso apesal aku asik tanak makan. sampai kena paksa2 nak makan. bengang btul aku dengan hosmet tym tu. macam la aku x paham kot kalo sekali aje dia cakap pasal makan. tapi, aku berterima kasih jugak dengan dia, sebab amik berat pasal aku. 

jadi aku amik inisiatif nak makan vitamin aje, bg gantikan ape2 yang tak cukup dalam badan. ekceli aku ni sorang yang sangat suka nak nampak cantik aje walopon aku ni buat ape pon takkan jadi cantik punye..sighh..terima la dengan redha. so, aku riso kalo x makan nanti ada je vitamin x ckup dan nanti mestila aku akan nampak cepat tua dari umur sbenar..ehehehe..sebab muncet tu comel tau tak, kang kalo aku nampak tua. susahla @_@

aku goggle2 maka aku jumpela satu vitamin ni, virgin coconut oil@VCO. hage pon affordable rm40. masa tu bulan 5 kot. aku beli dengan member sebab aku malas nak beli secara 09. vitamin tu cakap, kalo slalu makan bole buat kulit cantik, bertenaga memang ni yang aku nak, sbb aku asik tade semangat aje sebab x ckup tdo malam dan rehat. pastu dia cakp kalo makan bole kurus, aku kan mmg gile nak kurus. 

jadi aku pon makan secara konsisten, memang btol la, beberapa hari makan aje rasa kulit cantik, tapi bab energetik tu aku x bape nak nampak sebab aku masih kuat tido mcam biasa malah makin bangun lambat. teksahla tu, yang penting cantik kulit da oke. takkan nak espek lebih dengan hage yang ekonomi camtu. 

tapi yang aku tak suke, dia cakap bole bagi kurus konon. macam iye je kan. sebab aku rasa bile aku makan vit tu, aku cepat lapar. asik nak carik makanan aje. hosmet aku pon pasan, aku duduk kat bawah tguk tv pastu tiap2 malam aku tak dapat tido mesti aku pegi cari mende nak makan kat dapur. pastu hosmet aku cakap, bile aku pki jeans nampak sexy sebab ketat, cisss....dahla jeans aku ada satu aje. kalo ketat nak pki jeans mana lagi. riso oke.

aku pkir hanye perasaan aku je kot, aku cam x bape nak salahkan vit tu punca aku punye selera makan naik. sebab member aku da jadik dealer besar kat sini, aku tanak jatuhkan bisnes dia, aku mesti suport sebab aku la yang suruh dia jadi dealer dlu. walopn selera aku naik, kesihatan aku jadik oke, aku bole tido nyenyak dan aku tade masalah datang bulan dlu seblom makan kitaran aku langsung tak teratur tapi aku malas layan, pastu aku da x asik demam lagi  so, aku teruskan jugak makan sampai botol ketiga.

tapi satu hari aku jumpe cikgu2 pompuan kat makmal komputer skola. derang ni pon makan vit ni gak. kitorang share2 la perubahan derang pas makan vit ni. bab kulit tu mmg pastila cantik. pastu salah sorang tu cakap, dia kalo makan aje vit tu perot cepat lapar siap ada bunyik2 mintak makan. aku cakap, iyeke? dia cakap yep. maka tak salah sangkaan aku selama ni, mmg pasal vit tu la aku punye selera makan jadik tahap dinosor. 

tros aku stop makan. masa tu dah dekat nak raya sebab aku xnak gemok di pagi raya. trus aku kena demam teruk masa brenti makan. tapi pedulik la, tanak la aku gemok. dan paling x best, bile aje aku brenti makan, kulit pon jadik kurang lembut dan tak cantik. sedih T_T skang aku tengah hunting new vit utk kulit tapi tanak ada kesan sampingan menjadik gemok. nak harapkan aku makan sayur n buah hari2, mmg tadela. 

skang jugak aku tgah berusaha nak trunkan berat badan, sebab muncet komplen kenapa aku jadik gemok padehal dia pegi blayar. muncet harapkan aku kurus keding kot merindu dia masa pegi belayar, ni da jadik len plak. makan dengan riang ria. hadehh...kalo la dia paham tahap lapar masa amik vit tuh. tak dpat tahan2 tekak.

tadi aku da timbang berat badan, da jadik 46kg. muncet baru pulang tak sampai seminggu aku da berjaye trunkan 2kg tau. psiko betolla muncet nih. cakap tak kisah aku gemok, tapi komplen. cakap je la tak suke aku gemok nanti nampak buruk. huhuhuh...

 

4 comments:

zOeY zAu YaH said...

serius lelaki akn pndg gak fizikal walaupun mulut dia ckp x ksh.tp yg pntg diri kita sendiri kena yakin tak kira gemuk atau kurus.

cik chinta said...

sentiasa rasa gemok..dush2..

nunnui said...

kak dilla ajak la kak karimah jogging.. kita ngan kak mimi pun dah plan nak jogging, nak gi gym, nak yoga la segala bagai.. moga2, plan kali akan terlaksana dengan berjaya. kak mimi tengah semangat gila nak turunkan berat badan... ! janji berat kita ideal, tak yah nak kurus sangat la ~ :))

cik chinta said...

akan dimulakan mgu depan..ehehe..kalau la..aku rasa macam x de nye jadik jugak.

Copyright © 2013 Reserved to Nufaka's Blog's
Design by Azhafizah.Com