Sunday, March 24, 2013

sipitang


cantik kan jeti tu? sini memang banyak jeti. sipitang ni kampung ayah aku la. dari sini ke sipitang x sampai sejam pon. tp aku malas balik sorang. sbb xde ape kot? pastu taktau nak berbual ape sgt. lgi x bape nak paham if dorang dah mula kuar slang. terdiam je pasang telinga.


kazen aku, kak ana. kalo balik sini, dia la yang slalu layan aku. 



sipitang ni byk pantai jg. 



klo petang2, banyak kedai makan jual benda2 goreng tepi pantai ni. 


zaman kecik pegi sini dlm tahun awl 90-an memang xde apela. just balik kg sebab melawat sedara mara. tp skg pekan ni da maju. banyak kedai.





maybank pon ada. dlu waktu sini xde maybank, aku akan berdesup ke sini utk byr ape patot. tp skg da xpayah. pekan aku pon da skup komplete sme jnis bank.



jeti ni petang penuhla dengan orang mancing. tak kire dewasa ke muda.



ni sedara aku juga. dia pegi beli ikan kot masa tu, nak masak ikan ape tah.











budak2 melepak pon bole tahan jugak 
 



aku kalo pegi kedai goreng2 ni suke la beli murtabak jawa ni. dalam dia ada sayur2 kobis campur telur n kalo nasib baik ada yg campur skit daging kisar. pastu makan dgn sos. smenjung xde jual murtabak ni. klo kat smnjung kt ada murtabak daging. sni plak xde murtabak daging tu.


woww...masa ni purse guess aku cantik lg. tahun lepas da masuk dlm tong sampah sbb horror sgt.
 



yg ni aku mkn kat esplanet sipitang. area sni pon ada satu jeti gak. tp, sni best sbb siap dgn tempat makan yg selesa.


mkn dgn ayh dgn kak ana. sekali sekala balik sini, gni je la aktiviti nye. pusing2 area situ juga. lawat sedara mara. 

2 comments:

Copyright © 2013 Reserved to Nufaka's Blog's
Design by Azhafizah.Com