Thursday, April 25, 2013

check up di kkia 37 weeks +

minggu ni aku rasa sangatla x selesa dah nak pegi mengajar. aku rasa mcam perut dah ada di bawah arasa punggung berat nya, macam dah x seimbang. kalo dlu rasa ok sebab berat nya di tengah2 kot? 

skang nak menapak naik tangga paling terasa. terasa sungguh la siksa membawa badan setapak setapak panjat tangga. sebab bawah beratkan, tarikan graviti makin kuat. gitoooo...

tapi seyes x tipu. aku rasa mcam, oh pelisss...x sanggupnya nak naik pegi bilik guru & masuk kelas2 bangunan lama tu. aku kena menapak naik tangga ke semua kelas2 yang di ajar. cume fizik je masuk lab. 

tapi, still kena menapak naik tangga trun tangga utk ke lab. nangessss ko dalam hati minggu ni. slalu aku relax je. tapi, minggu ini tidak lagik. 

memikir naik tangga satu hal, memikir berdiri time buat penerangan kat pelajar lagi satu hal yang terbayang2 dalam kepala aku. sadis2..aku hepy nak mengajar, tp keadaan diri tak mengizinkan buat aku nak mengajar dengan sempurna..sobssss...

ok...lari tajuk =p

balik keje tadi aku direct ke kkia utk check up. xnak balik umah sbb malas la nk idup2 kan enjin kete balik pastu bsiap2 lagi nk ke klinik tu. lagipon, aku arini nak mintak surat sokongan dari docter utk mohon cuti bersalin awal dr edd. 

kalo minggu ni aku dah x larat menapak, rasa2 minggu sampai akhir tu..kompom lagi lerrr tak. lgipon, aku rasa x selesa dah nak drive, maybe sebab perut dah kebawah kot? 

tadi just cek biasa la, amik darah...gile banyak nurse tu amik. penuh satu tube. nasib x sakit. 

hb trun lagi la plak. 10.5..adoiii...tp, nurse x bebel. so, aku wat2 taktau, xnk tya ape2 =p dia cek rahim ok, cek kaki pon xde bengkak. dia belek2 kaki sambil tekan2 sna sni. maybe pelik kot..xde bengkak langsung. bagus la nurse x bengkak, kang lagila aku bercinta nak menapak ke kelas. 

berat pon ok, naik sekilo dalam masa 2 minggu. skang dah 61kg. aku rasa, penimbang umah ni cam da biul kot? huhu..maybe sebab seblom2 ni dia asik menimbang berat yg ringan2. skali dah smpi 60++ dia pening.

aku tya juga nurse, rasa2 bile aku boleh bersalin? dia ckp, lain orang lain cepat lambatnya. aku macam x sabar btol la nk beranak. macam kalo ayah aku xde sempat dtg sni pon aku macam x kisah dah. kalo nak beranak, beranak ajela. redha dah ni.

tp, beg aku lom siap kemas. beg baby je aku dah kemas..eheee..

cuti aku dah kena approve dgn docter, so minggu depan last aku keje sampai friday. sejam je dok klinik. 

skang, aku kena bekerja keras siapkan paper exam fizik form 4 & 5. 

sebenarnya sedih ni. balik2 dari klinik je igt nak celebrate hepy pasal cuti awal kan. last2 sedih gituuu...sedih bukan pasal cets ke, bukan jugak pasal baby ke, pasal pegnen ke...me hepi je dengan pengalaman ni semua. pengalaman pegnen jauh dari cets, pengalaman berdikari sepanjang pegnen ni. 

sedih pasal lain...T__T xpela...ada la tu hikmahnya dan jalan penyelesaian.



11 comments:

najwa nano said...

sbar ye kak..najwa tahu akak kuat.ada hikmah disebalik semua ni.

Unknown said...

nape yunk?? xmo sedih3 yer.. nufaka kan kuat orgnya... moga di permudahkan yer..

OmakTwin said...

Minta lah dgn dr bedrest org xkn paham keadaan kite sbb lain org lain pengalaman..

cik chinta said...

najwa, tgh positipkn pkirn nih.

Jijah, itu, xmo sdih2 ni.

M najib, da minta :-)

Wawa T said...

jangan sedih2 ek.. ibu preggy kena ceria.. kalau nak ikutkan wawa lagi sedih.. sob sob..

cik chinta said...

wawa, sm2 la kt senyum slalu kn? hihi

anumuchan said...

alolo nape ni..happy2 k..aa so bile stat cuti ni.

cik chinta said...

lg smgu kje. Hihi

Azhafizah MN said...

sabar banyak banyak ye..pasni mesti happy je :)

cik chinta said...

amin (:

NinaAz said...

Dah xlama dah nk bersalin. Semoga baik2 aje yea

Copyright © 2013 Reserved to Nufaka's Blog's
Design by Azhafizah.Com