Sunday, April 14, 2013

sambung makan lagi

lepas habis makan umah ketua kampung tu. kitrg trus jalan pegi majlis nikah kazen plak. tak henti2 mengejar majlis org mendirikan masjid minggu tu. ibu dgn ayah da sampai dlu. naik kete lain2.


sebab bosan duk umah kazen tu. majlisnya start lepas asar. so, ktrg pegi merayap ke pekan nk minum cendol. jalan kaki je, memang dah dekat sgt.
 

rasanya, tiap kali balik aku memang akan singgah minum cendol sini. xdela sedap mana. tp just nice la. nk harap cendol kat sni lg xle terima kot rasanya. tu, belakang kakak cendol tgh kisar ais. sementara ktrg sibuk bergambar pnuhkan memory kad.



sini pon banyak gerai jual2 kuih yang sedap. sediakan saje duit, xyah tgu bulan ramadhan. mmg ada je kuih yang sedap2.
 


dah habis minum cendol, ktrg merayap lagi.


cecets kan memang rajin pimpin tangan. gituuu...sebab aku kan suke jalan kehulu hilir. nanti mesti tetibe hilang. heheh..pasni dia kena dukung anak. mesti da susah nk memimpim tangan dah.
 



tetibe kena kol balik umah pengantin. sebab mak andam tersadai, kete rosak. tak sampai sejam nk nikah da ni. aku kena suh balik umah dia utk mekupkan. dengan xdo barang mekup. ko rasa? aku terjunkan saje ape yg ada. aku ni da la jenis kalo jalan2 xbawa beg mekup. paling2 bawa lipstic je utk touch up lpas mkn. bedak2 sme xdola aku mengangkut.

hbs mekup yg seadanya..ktrg g masjid. sebab derg nikah kat masjid. yang ni kena nek kete. sbb jauh tempatnye.
 


cecets kan suke la buat bibir kemam gitu. slalu pic rosak pasal suh senyum, dia g kemam mulut. tguk nanti, baby ske tak wat gitu ikot dedynye.



with groom yang nebes. suh senyum pon kelat2 je. me n ibu je senyum lebih2. ehee..


tapi, lepas je habis majlis nikah. kemain ko senyum sampai nampak gigi ye.


mekup aku pon dah kemana masa ni. sebab da solat sme kan. malas touch up lagi.


lpas nikah tu, ktrg g dewan makan2. sambil bergambo kat pelamin dia. ala2 jepun gitu. ada pokok bunga sakura. 



7 comments:

myza said...

simple nya pengantin ni..:) natural ..btw cntik la baju awk..pstu xnmpk cm preggy pun..selimm huhu

Shizan Syafik said...

cantik pelamin dia.. dan cantik baju cik chinta.. jahit sdri ke?

najwa nano said...

betol ke dia kawen?simple giler kot baju.
eh,JKG 2431..tiga empat kali jugak berjasa dengan dia.basuh pakai victoria secret body wash.hahaha

cik chinta said...

myza, ni cite ms lom preg. Kih3.

Shizan, mmg cntik plmin nye. Bj tu temph. Mn reti jhit. Hihi.

Njwa, yeke? Btuah bdn. Mnusia pon mnd pki detol je.

azizah :) said...

cantik baju nufaka :)

cik chinta said...

jijah, tukg jahit tu yg watkn. kt bg kain je.

myza said...

oohh llupa plak hihi

Copyright © 2013 Reserved to Nufaka's Blog's
Design by Azhafizah.Com