Tuesday, July 28, 2015

ngidam punyer pasal

salam syawal..

baca2 blog rmi lagi x updet. klo updet pon pasal raya. da dua tahun xde updet pasal raya. kesian gambo2 berkubur cam tu je dlm lappy. kalini kena kuatkan semangat updet jugak walo ciput.

tapi arini nak cite pasal kisah ramadhan lagi..hihih. kenangan sebelom henpon ku hangkang. sebab mcam da ada tanda2 tu.

musim pose ritu macam2 la masak, sebab ramai benor orang up lauk pauk kat fb, semua yg nampak pon jadik sedap. so aku try la wat bubur tepung beras ni. bahan nye senang, tp nk gentel2 sebijik2 tu sabar je la.


nasib baik ada adik aku rajin nak sama2 gentel. kalo harap firuz aku rasa xjadik ape2. jadik plastisin jer. kesian kan umah aku x ckup peralatan. xde dulang pon. pakai penutup periuk pon okla. resepi korang bole cari kat tenet je. macam2 versi ada. 

lpas rebus tu bile da timbul kaut guna penapis masukkn dlm air sejuk bio dia x over cooked. pastu masak air gula campurkan la. siap!

tp bile buka pose makan nye sikit je. nafsu je lebih. hahah..xpe yg penting aku da try wat. so xde la asik mimpi nak makan lgi.

No comments:

Copyright © 2013 Reserved to Nufaka's Blog's
Design by Azhafizah.Com