Wednesday, August 12, 2015

kek pisang coklat

nostalgia kan bawak bekal harini. lempeng cicah dengan kuah asam pedas lauk berbuka pose semalam. tamat dah pose 6. dengan kek pisang coklat wat petang smlm b4 buka pose. tetibe rajin sbb pisang dah lembek plus semalam rasa syukur sbb adik aku dapat tawaran masuk universiti. maka dapatlah dia masuk umt. oklah, walopon xdapat masuk ums seperti harapan aku. hihih..meneruskan la legasi abang nye. dapat course sains samudera. last2 aku rasa derang adik beradik dok koje kat laut je lah sme nya. sama naik dgn abang ipar nye.

nak resepi kek coklat pisang baik xyah. kau goggle je lagi bagus. kek aku wat ni ada bawak g sekolah satu bekas aku kasik rasa cgu ajis dia komplen x kembang. kempis aje. tp sedap la jugak bole makan. umah aku ni kan kurang lengkap pekakas dapur. yg mana ada je aku tibai wat gaul bahan kek. periuk pon boleh jadik.

aku pikir2 macam mana nk wat corak jadik berbunga camtu. rupenye kau letak lapisan coklat n lapisan pisang tu layer by layer. otomatik dia akan berlapis2 camtu pastu kau tarik dr tengah2 guna lidi. jadi mcam spider web.

ni hasilnye. sejam lebih je siap masak sme dr kacau adunan spi masak. sebab ada lebihan cips coklat masa wat kuih raya. aku suh tabur je atasnye. klo di simpan2 cips ni lama2 aku kemas masuk tong sampah jugak.

hairul yg dengki wat jugak keria. dia pki keledek putih. aku carik2 x jumpa pon. aku pki keledek oren. hairul ckp keria aku gebu macam donut sbb byk letak tepung. patutnya buat keria xleh letak byk tepung, nt keras. keria pon x patut gebu kena leper2 gtu. sape biasa makan dia tau lah. huhuh...xpe. komen membina tuh.

2 comments:

azizah green line said...

rajinnya buat kek.. lama xmkan

cik chinta said...

kat smnjung xsusah. kedai mamak 24jam pon ada jual redymade. sni je pyh benor. sme nk mkn kn masak. hahahah

Copyright © 2013 Reserved to Nufaka's Blog's
Design by Azhafizah.Com