Wednesday, September 2, 2015

first time beli blush brush!

 hello september..patutnya say semalam kot. aku xtertaip. bulan best ni. pasal besday aku la. sbenanye aku xde niat nk soping brush mekup weh. mmg ada angan2 sbb sllu ushar ig. cambest je kan mekup2 gn brush. but aku masih le dgn selambe mekup mata dgn calit2 gn jari je. ok je pon. cme comot la jari2 ku tu.

firuz la ni wathal. aku g tido otel ritu bawak brush pastu letak dlm plastik kat seat blakang. dia senyap2 g main dgn crayon pastu tertinggal atas dashbod kete belakang bersama crayon nye. kn jemur matahari crayon cair pegi plak melekat pada brush aku. terus membeku keras kejung hampeh xle guna. nk cairkan crayon rendam air panas mana kalis. nk guna api jugak atau ko jemur balik gitu? xpola...meh bli baru jek. padehal brush tu hadiah kawin dlu ok. 4 taun lpas. hahaha...pestime la gn brush mahal. mmg len dr yg lain la. lembut je. klo calit blush pon lekat elok cantik kat pipi x capuk2.

mmg yg dlu pon pki jenama bodyshop. malas la nk pikir byk. aku masuk bodyshop jugakla cari yg sama. dan2 baru gaji kot. siokla. aku x berapa addict dgn brgn bodyshop pon. sbb rasa cam x best. hihih. trus g bhgn brush2 tu je la. skli tgok hage..pehh..sebatang je gitu. nasib ada merdeka sale. dpt la rm50 plus. sebatang je kot? ini kn guna 5 taun lgi la baru berbaloi. hahaha.

masalahnye masa dok membeli bsela si tukang jual pomot sana sni..aku tergode jugak soping lebih dr luar biasa. huhuh..kuang ajo. habis buget trus.

 sblom pi beli brush tu, adalah dekat 2 weks aku terpaksa pinjam brush firuz utk mekup. ishh...xsiok. kasar, sakit pipi. blush x lekat di brush n pipi dengan elok. nk shading pon x jadik. 

mmg ada sediakan brush murah kat firuz sbb dia pantang dapat brush aku. sama naik nk bermekup. 

 selamat dah semalam adik aku pi daftar kat umt. bukan yang itu, dia ni berlakon aje. abgnye tolong hantar sama. sbb abgnye kje sana jugak. sama2 la menghantor. meriah betol. xpela bg semangat budak nak belajor,

 canggihla budak skg masuk daftar trus dapat kad matrix design sinri lagi gambor nk acaner. tym dlu berbulan baru dapat.



 menghangkut mak nenek barang nye la. anak patung pon nak bawak. aku xpaham btul ngade nye budak skg.

punye cantikla bilik. hahaha..katanye sebilik 4 org. sempit plak tu. xpela, asal dot dok dalam dr kena perambat duk luo satu kje kena carik umah sewa n member nk share. 

selamat la belajo ye dengan cemerlang gemilang. hihih..

No comments:

Copyright © 2013 Reserved to Nufaka's Blog's
Design by Azhafizah.Com