Thursday, September 3, 2015

letihnye semalam

 harini pya bekal pi keje. aku malas da nk masak byk jenis pagi2 bute. bantai je lauk firuz bawak bekal. kol 4 aku bgun jap defrost ikan. kol 5 bgun balik masak sme benda. tu le rutin harian sjak adik aku da balik. haiyaaa...manyak penat ooo dgn badan gemok gini. nak bangkit pon payah. nk diri lama2 pon lenguh. 

citer pasal lenguh semalam lagi penat rasa nk tetido atas kusyen masa balik umah. aku kan pelupa, nasib baik ada tanda appointment klinik kat kalender. igtkan hari khamis upenye rabu. igt cam nk ponteng, tp pkir2 balik sm jugak nt kn kol suh dtg pstu kn marah jugak.

balik kje drive le trus p klinik b4 tu call nanny amik firuz lambat. dia ok je.

spi klinik kol 2. ngam2 baru buka la. tp parking da mula nk penuh. nasib dpt park juga dkt xyah jauh2. biasa aku park jauh gila. sempat la berpeluh idong nak spi klinik tu. 

spi2 trus daftar, dok kejap dia suh pi pee la pastu g lab. dah spi lab tgu result. pastu masuk balik g tgu turn masuk bilik jumpe nurse. lama jg tgu smbil tu dia pgil cek tekanan darah n timbang berat. pya la aku terkejut beruk berat naik spi 58. puhh....sebab last month baru 53. means aku gained 5kg. xkisahla pasal naik. cme ak malas nak hadap bebelan naik berkilo2 tu. pastu nti mesti kn soh dtg sllu nk wat cek up n paling x best kn minum air gula. huhuhh...

harusla baju kje sme mengecik..mengecut xle sarung. ptutla rasa badan dah payah nak di angkut kerja. hahaha..mau naik tangga setingkat pon aku rasa malas dah. adoiiii....rasa cam xsabar nak bersalin. tp takut jugak nak bersalin tu...hihih..

spi turn jumpe nurse da agak pon. kn ceramah..pastu cek degupan jantung. sme ok la. dia ckp x bgusla naik byk sgt ni. dia tya kenapa pada aku x bagus naik berat banyak..aku jawab nti kn kencing manis..hahaha...xkan aku nak jawab...kang susah saya nak trunkan berat badan lepas bersalin. hihih

dia cakap btullah..selain tu nanti baby hyper, lahir pramatang, uri terpisah..gitu2 la. kn tekanan darah tinggi. trus i jadik stress u.

tetibe da ceramah nurse ckp x amik darah ke td. ni yg aku malas, td aku tya dia cakp xyah. kn kuo balik menapak ke lab. tgu lgi turn cek darah. nasib dia cucuk kat jari je. pon aku tgok darah meleleh da rasa eiuwww...tgu result plak. menapak balik masuk jumpe nurse. dia ckp hb bagus je. okla, tu klo hb x ok tambah lg satu masalah,

da habis dia refer dokter pasal berat badan naik byk. dokter soh minum gula n wat cek tekanan darah 3 hari skli. malas gile wehhh...menapak klinik sesaje. takpela, bersabar aje lgi 3 bulan ni. nasib baik aku pi wat kad klinik lambat kan. sbb memang aku malas pi klinik sllu sbenanye. hahahah..yang penting kesihatan aku ok je la. xde truk2 pengsan sme. 

dah habis sesi dgn nurse kn g amik ubat plak. da spi farmasi skli org kaunter ckp xde cop. pi balik masuk jumpe nurse tu mtk cop. pehh..sabor je kan. aku da la berat bontot ni. kau suh ulang alik sana sni. nak xnk kn jg pi mtk cop. jln g farmasi balik amik ubat. nak balik nasib baik kete yg blok kete aku da kn alihkan. bertindih2 kete parking situ sbb xde park. hampeh.

dr kol 2 aku balik umah dekat kol 4 lebih. 2 jam lbih bertapa. balik trus amik firuz la. kesian amik lambat. dia x sabar2 da nk naik kete. sampai umah dia mtk makan. masak la nasi goreng sambil basuh baju. pastu aku mandi jap. baru bg dia makan. siap makan aku g sidai baju. berpeluh2 payah benor nak menunduk tu la. sambil2 angkat baju yg da kering.

firuz tgok tv sambil main la kat depan ruang tamu. 

aku tgok periuk pinggan da pnuh singki. mcam da xlarat nak berdiri basuh. abaikan je dlu. nk rehat juga. huhuh.. lpas asar je aku dok baring sambil firuz meround main keliling. dia mana reti dia. haishh..nak lelap mata langsung xdpt. badan asik kn penyek2 ajela. budak kecik d larang2 bukan faham kot. 

smpi le ke mgrib aku bangun jg la. basuh pinggan periuk sme kasik clear. aku mandi sambil solat magrib. sambil nk tgu isya aku iron tudung kje jap pastu gi potong2 sayur utk masak pagi esok. senang, tinggal campak2 aje. sediakan botol ssu, thermos masuk bekas sme utk buat malam2. aku xlarat la nak menapak gi dapur wat ssu dia pagi2 tu.

isya je aku solat pastu sambung plak lipat baju. da susun sme. setel la kje umah aku. baru berehat dengan aman. huhuh..

aku paling malas kalo jadual harian terganggu contohnye mcam tu la, g klinik da habis kat 2-3 jam. sbb jadual aku hari2 da set gini gitu sejak adik dah xde. sme nk kn urus sinri. semalam aku tepaksa escape vakum umah. nasib semalamnye aku da vakum n mop. so masih bersihlah.

  ni la budak kecik tu. aku da bg makan petang baru je pakai baju baru dia da berak. nyampah btol. pampers nya tu kalo x dibuang trus luar umah kompom semerbak berbau menyengat idung. tiap2 hari wajib buang sampah ke luar tu. xle simpan2. busuk benor.

 perangai nye skg xmo pakai suar klo malam tido. atas je berbaju sbb cam da biasakan pakai baju tido dress tu kan. so dia nk bontot sexy nye tu nampak agaknye tym tido. malam tadi je 2 kali bangun mtk susu. siap ngigau2 lagi. ishh...letih aku tido2 ayam urut badan dia suh tido.

 sbenanye dia da baring2. skli atoknye jb kol nak bercakap. siap nyanyi2 lgi kat tepon. dia sukala. trus bangun sambung main sambil joget lagi. hangin je aku.

hangin2 aku sabor je la. kesian budak kurang kasih sayang ni. huhuh...

3 comments:

NorHaFydzah said...

baca pun dah ponat..belum lagi menghadapi sorang2.. gi amik amah la tolong cuci2 segala kan.. kang makinbesorr perut makin x larat ..hihi

cik chinta said...

kahkahkah..amah skg cm xle caye jek. da tgok2 jugak area sni. rmi ckp ske curik

azizah green line said...

dah bpe bulan yunk..moga baik2 je ye

Copyright © 2013 Reserved to Nufaka's Blog's
Design by Azhafizah.Com