Saturday, April 14, 2012

scorpion

nak buang picca from laptop, aku buatla entri ni. sayang pula main buang2 je pic. xde kenangan. hari kedua camping kadet polis peringkat daerah bopot. karimah buang tebiat kot bawa kek yang dia buat. karimah sedg mengalami zaman kegemilangan membuat kek setelah aku ajar dia buat cupcake nih. tapi, kek dia xjadik kali ni sebab kurang telur. maka...x mengembang dengan sempurna. tapi kadet makan laju jugak. comel kan deco atas cupcake ni?
 


masa tengah prepare masak2 utk lunch kadet2 ada sekor scorpion datang, beso dan berkaler itam. pestime dalam idup aku jupe menatang ni live. bse tguk dlam national geografi je. opkos aku teruja jakun tguk. tapi, budak2 kadet selambe takde perasaan. derang cakp, belambak aje kat dengan rumah derang. mesti budak2 ni nampak kejakunan tahap maksima aku.


aku cakap jangan bunuh, tangkap masukkan dalam botol. blum sempat aku sambung perkataan budak kadet humban menatang ni dengan batu bata. trus penyek mati. karimah dengan aku speechless gila. kekejaman depan mata berlaku terhadap binatang yang pertime kitrg jumpa.

budak kadet cakap, kalo x bunuh dia akan datang lagi. bahaye nanti kena sengat. layankan jela. ehh..scorpion ni pandai panjat dinding juga. kagum.


budak2 kadet bahagian dapur.


 kadet lelaki bahagian buat air.


 bekpas hari kedua, ada mee dengan nasi goreng.



rasanya ni masa kadet2 masak sayur. rmi gila berkerumun.


masak lemak telur utk lunch. konon sebagai tenaga la sebab petang tu ada pertandingan jalan lasak sejauh 4KM
 

aku bertugas jadi penjaga checkpoint jalan lasak. kena tgu kat simpang bersama dengan my x-hosmet. sal yang kuar dari jadi sharepartner hosmet sebab kawin. hihiks.


st john utk bg pertolongan kecemasan, tp kadet2 sme gagah. tade satu pon pingsan, padehal dunia sangat panas terik. aku yg just duk kat simpang pon xtahan. habis burn muka.


ms tgh berdiri kat simpang jumpe pokok buah letup ni. da kuning buah2 nye. laju aku petik nk mkn. aku suh sal rasa juga, dia xmo, takot keracunan mknan.


buah ni mmg bole mkn la. kecik cam guli, dalam nye ada biji kecik2 yg manis. buanf tebiat makan sbb nk kembalikan zaman nostalgia masa kecik2.


malam tu aku suffer...sakit perut =.='' agaknye perut masa kecik2 tahan lasak, skang da lemah. xle sumbat2 sesuka hati.


budak2 kadet lari ikot team masing2


awal lari laju


masa balik masing2 da lembek.


bergaye gila, nak bg kupon point je..hihiks. da ada anak satu pon hotz lg kn? camnila contoh2 isteri yg perlu dicontohi.


muke kadet hepi dpt kupon.

 
malam tu ada mlm kebudayaan kadet polis yg last2 aku rs da jd party rock anthem. rosak akhlak btulla polis2 ni sme buat kadet kami gini. malam tu jugak aku kena tido kat sini. tak lenyak dibuatnya. nasib baik esok pagi2 buta dapat balik ruma utk bersiap dan mandi. bestnya ada driver pegi balik (: ko hari2 macamtu, aku oke je kena keje lebih kot?


No comments:

Copyright © 2013 Reserved to Nufaka's Blog's
Design by Azhafizah.Com